سبد خرید

طریقه نصب پریز برق

نحوه نصب پریز برق
چگونه پریز های برق جدید را جایگزین مدل های قبلی کنیم.

طریقه نصب پریز برق

مراحل تعویض پریز برق در خانه برای انجام این کار کافیست موارد زیر را انجام دهید:

۱-قطع کردن فیوز برق


در ایتدای کار حتما فیوز برق را قطع کنید. از قطع بودن برق اطمینان حاصل نمایید، معمولاً فیوزها وقتی پایین باشند یعنی قطع شده اند شما میتوانید باتوجه به علامت OFF یا خاموش برق خانه را قطع کنید. برای تعویض ،نصب و تعمیر کلید و پریز و یا هر نوع کلید و سوئیچ های برقی حتما فیوز برق را قطع کرده وایمنی را رعایت کرده و سپس شروع به کار کنید.

۲-جدا کردن پریز برق

برای جدا کردن محافظ پریز یا همان صفحه رویی میتوانید از ابزار مناسب مانند فازمتر استفاده کنید برای شروع کار پیچی که بین دو سوراخ پریز قرار دارد باز کنید در برخی مدل های کلید پریز پس از باز کردن این پیچ قاب از پریز براحتی جدا میشود ودر برخی کلید پریز ها این کار سخت تر و نیاز به اهرم میباشد در چنین مواقعی اگر فاز متر خود را زیر قاب ببرید وکمی بالا و پایین کنید قاب پریز جدا خواهد شد.

۳- جدا کردن سیم برق از پریز قدیمی

برای جدا کردن سیم برق از پریز پیچ هایی که سیم برق به آن وصل است را شل کنید و سیم را جدا کنید، در این مواقع سرِ سیم که لخت است فرسوده شده اگر سیم شما به اندازه کافی بود توصیه می‌کنم آن قسمتی از سیم که لخت است را بچینید و به وسیله سیم چین یا سیم لخت کن سیم‌ها را مجدد لخت کنید تا سیم بهترین رسانایی برق را داشته باشد و سیم برق را به پریز متصل کنید و پیچ ها را محکم ببندید. (در سیم برق، قسمتی که فرسوده شده باشد امکان داغ شدن سوختن سیم و پریز وجود دارد)

۴– بستن سیم‌ها به پریز جدید و نصب در قوطی برق

سیم برق را همانطور که قبلا به پریز قدیمی وصل بود به پریز جدید وصل کنید و پیچ محکم کنید.

نکته: اگر جای دو سیم برق را جابجا بستید از نظر فنی مشکلی ایجاد نمی‌شود ولی بهتر است به همان طوری که بسته بود ببنید، اطمینان حاصل کنید که سیم، در زیر پیچ محکم شده باشد و باز نشود.

۵- بستن پریز
پریز و محافظ آن را کامل ببندید و پیچ‌ها را محکم کنید.

شرکت دلند الکتریک تولیدکننده انواع کلید پریز و قطعات هم ردیف در ایران میباشد.

۵ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۷,۸۳۱
حسن الله یاری
۱۴۰۰/۱۱/۲۹ Iran
0
2
1

محصولات بی نظیر شما، قابل تقدیس میباشد، لطفا در قسمت نصب اقلام اطلاعات بیشتر اضافه نمایید علی الخصوص در زمینه رنگ بندی سیم ها در هنگام نصب


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید